Alt Berguedà

El Cim d'Estela

Imatges relacionades
cim d'estela
cim d'estela Obrir imatge en nova pestanya (per imprimir)

rasos fins cim d'estela
rasos fins cim d'estela Obrir imatge en nova pestanya (per imprimir)

Dels Rasos de Peguera al cim d’Estela

La ruta s’inicia en direcció al telesquí de la pista de les Soques. Cal seguir-lo fins al capdamunt per continuar en la mateixa direcció per l’ampla carena que planeja amb tendència a l’esquerra fins a trobar una antena i després amb tendència a la dreta. S’arriba al Pedró, punt més alt de la serra dels Rasos de Peguera.

A partir d’aquí es baixa lleugerament fins a un collet amb una bassa. La voregem per la dreta fins arribar als Rasets. En aquest punt cal deixar les marques del PR i continuar la pista cap a l’esquerra, en direcció cap on hi ha unes antenes. Es tracta del roc de l’Enginyer on, a més de les antenes, hi ha un vèrtex geodèsic. Com tots els llocs on n’hi ha situat un, gaudeix d’unes esplèndides panoràmiques.

Situats d’esquena al vèrtex geodèsic i mirant al Roc d’Auró, cal prendre el camí que hi ha al davant. Es baixa per la cinglera seguint unes marques de color vermell fins al coll que hi ha entre el roc de l’Enginyer i el roc d’Auró. Des d’aquest punt caldrà prendre un corriol que ens portarà fins al cim i que haurem de desfer fins aquest punt per reprendre novament el corriol cap avall. Cal seguir-lo (està marcat amb unes marques de senyera) fins al coll d’Estela i des d’aquí, pujar al cim del mateix nom.

La tornada la farem pel mateix camí d’anada.

Població Castellar del Riu
Dificultat mitjana
Recorregut 8 Km.
Punt d'inici Pla de la Creu, Rasos de Peguera.

A peu

Centra els elements al mapa