Alt Berguedà

El Pedraforca

Imatges relacionades
pedraforca
pedraforca Obrir imatge en nova pestanya (per imprimir)

El punt de partida de l'ascensió al Pedraforca neix al refugi Lluís Estasen, a 1.640 m. Es pot accedir en cotxe fins el Mirador de Gresolet, des d'aquest indret hi ha un camí que ens hi portarà.

Per darrera el refugi surt el camí que ens portarà al coll del Verdet. És força ampla al principi. Molt aviat (20') ens trobarem ja amb les primeres mostres de l'abrupta muntanya, es tracta de la canal de Riambau, on els grans blocs de roques esdevindran el primer petit entrebanc del recorregut.

Poc després comencen les fortes pendents, per un camí molt ben definit, però cal estar atents, ja que enmig d'aquesta pujada haurem de deixar el camí que continua cap a Setfonts i agafarem a l'esquerra un petit corriol que s'enfila per unes roques, i que continuant amunt ens durà a la Balma de les Orenetes (50').

A ma dreta trobarem la font de la Ruagran, i a partir d'aquí el camí s'enfila força. Aqui tornem a tenir la possibilitat de continuar cap a Setfonts, per tant atens i prenem el camí que s'enfila per l'esquerra. Aquest tram de recorregut transcorre per un bosc de pi negre, que a mesura que anem guanyant alçada anirà compartint l'espai amb grans zones de prat alpí i roquissar. Després d'un hora de camí, és el moment de gaudir de l'oportunitat d'atrapar amb la mirada algun que altre ramat d'isards, en gran nombre en aquest indret.

Un cop superat el fort pendent arribarem al coll del Berdet (2h). A partir d'aquest punt cal estar ben atents per grimpar, enmig del roquissar. Després de la primera grimpada el cam´ñi continuarà per l'aresta de la muntanya. Una mica de baixada per tornar-nos a enfilar, així dues vegades, fins arribar al cim. - Es poden distingir les marques de pintura de color groc que cal seguir-.

L'ascensió no presenta gran dificultat.

Una vegada siguem a dalt podrem gaudir d'una panoràmica de la Serra del Cadí, de la Serra d'Ensija, de Gósol i de la comarca en general. No veurem Saldes ja que el cim del Calderer ens ho priva.

La tornada consisteix en baixar del Pollegó Superior fins l'enforcadura per un camí dret, però sense dificultats. Després caldrà baixar per la tartera, en molts indrets plena de grava, que és per un millor es baixa.

Al capdavall de la tartera, un camí a ma esquerra, molt ben marcat, ens durà novament fins el refugi.

Població Saldes
Altitud 2497 m.
Itineraris PR C-123 / PR C-124 / PR C-127
Cartografia Cadí-Pedraforca, Ed. Alpina 1:25.000
Dificultat Alta
Punt d'inici Refugi Lluís Estasen

A peu

Centra els elements al mapa